Monday 17 October 2016

Info Menarik Yang Anda Mesti Baca:

loading...


Warna memainkan peranan penting kepada personaliti diri kita. Warna suram buat kita sedih warna terang pula buatkan diri kita nampak lebih cerita. Tapi ada satu warna yang anda kena fikir dua kali sebelum memilih untuk pakai. Sebelum tu kena tahu dulu 4 warna penting yang boleh membantu anda mengatasi tekanan.
Ungu Violet – Warna ini digunakan dalam terapi warna untuk menenangkan susunan saraf, otot dan menyembuhkan tekanan. Kalau perasan sesetengah hospital suka menggunakan warna ini.
Jingga – Warna ini melambangkan warna matahari yang dapat memperbaiki mood dan tumpuan. Selain itu, warna jingga dapat menenangkan perasaan takut dan cemas.
Indigo – Ada kajian menunjukkan warna ini membantu mengatasi rasa cemas dan tekanan. Jadi kalau nak pergi interview boleh cuba pakai baju warna ni.
Biru – Warna ini membuatkan anda merasa damai. Jika anda mengalami gangguan tidur, cubalah mengecat dinding bilik tidur dengan warna biru untuk mengatasinya.
Kelabu – Jangan pilih warna ini. Kenapa? Kelabu itu suram! Seseorang yang dilanda kesedihan atau depresi cenderung untuk memilih warna-warna kelabu berbanding warna cerah.

Kredit: Gambirpanas.blogspot.com

Lagi Info Menarik Mesti Baca!

loading...