Friday 9 December 2016

Info Menarik Yang Anda Mesti Baca:

loading...

Bersalin di hospital mana pun sakit kontraksi tetap dirasakan namun jika keadaan sekitarnya baik dan tenang di samping punya banyak kemudahan yang membantu kelahiran tentunya memberi keselesaan pada bakal ibu.

Atas sebab inilah terdapat hospital yang menawarkan kemudahan bak lima bintang bagi memberi keselesaan pada ibu bersalin.


The Portland Hospital yang terletak di kota London ini dikatakan antara hospital bersalin termahal di dunia. Sesuai dengan statusnya itu ia selalu menjadi pilihan untuk selebriti seperti Victora Beckham, Kate Winslet Jennifer Saunders, Claudia Schiffer, Anna Friel dan ramai lagi. Malah ia juga jadi lokasi pilihan untuk bersalin bagi keluarga diraja dari Timur Tengah.


Manakan tidak wanita yang memilih The Portland sebagai untuk bersalin akan disediakan kemudahan peribadi yang lengkap serta hidangan yang mewah. Paling utama di sini terdapat barisan doktor terbaik untuk membantu bakal ibu.

Sebelum melahirkan, pesakit boleh mengikuti rangkaian terapi yang boleh membantu kelancaran proses bersalin. Antaranya yoga, pilates, akupunktur ataupun urutan. Malah boleh melakukan rawatan kecantikan di sini.

Makanan yang disajikan di hospital ini juga juga sangat enak. Pesakit diberi peluang untuk menikmati udang galah, salmon atau masakan yang disediakan khusus oleh chef.


Kenderaan jenis Rolls Royce juga ditawarkan untuk membawa pesakit ke lokasi yang diinginkan demi melepaskan kepenatan. 

Selesai proses bersalin, pesakit akan diberikan sesi bergambar bersama bayinya. Pembantu peribadi juga diberikan untuk memenuhi keperluan ibu lepas bersalin.


Untuk ibu bersalin menikmati semua kemudahan terbaik di The Portland Hospital ini ini sudah tentunya bukan sedikit belanja yang harus dikeluarkan.

Lui Hui, isteri kepada ahli perniagaan ternama di Hong Kong yang memilih bersalin di hospital ini berkata, untuk proses kelahiran anaknya dia menghabiskan USD$ 75,000 atau RM 334,608 untuk melahirkan di hospital ini.

Sementara itu pihak hospital berkata kos bersalin yang ditetapkan berbeza bergantung kepada keperluan. Namun rata-rata pesakit di Portland menerima bil antara USD$ 15,000 hingga US$930,000 atau RM 66,997 hingga RM 4.1 juta. Pakej bersalin paling asas ditawarkan pada harga US $ 9,900 atau RM 44,275.

Kredit: viraliyat.co

Lagi Info Menarik Mesti Baca!

loading...