Monday 17 October 2016

Info Menarik Yang Anda Mesti Baca:

loading...
Benarkah bau ketiak lelaki mampu menjadi penawar kepada gejala stress yang dialami oleh wanita? Kenyataan ini sebenarnya muncul dari Bahagian Biologi Manusia di Universiti Pensylvania beberapa tahun yang lalu. Kajian yang dilakukan di sana membuktikan bahawa keringat lelaki buat kaum wanita  boleh menurunkan stress, membantu relaksasi dan mengatur haid. 


Seperti dilaporkan dalam Jurnal Bilogly of Reproduction America sebelum  ini, ekstrak ketiak yang sengaja 'diproses' dari lelaki yang tidak memakai  deodoran digunakan sebagai bahan ujikaji bagi mencari bukti bahawa hidung  wanita boleh 'digoda' dengan bau lawan sejenisnya. Dalam ujikaji yang  dilakukan itu, parfum alami/semulajadi ini kemudian disapukan ke atas  bibir puluhan wanita berumur 25 hingga 45 tahun. Tentunya tanpa memberi  tahu bahawa itu adalah bibit keringat lelaki dan hanya dihebahkan bahawa 
mereka sedang menguji suatu aroma pafrum baru. 

Enam jam pertama setelah itu, skala mood wanita yang disapu parfum yang  diperbuat dari bibit keringat lelaki tersebut diukur. Hasilnya sungguh unik. Selain boleh mencerahkan mood, parfum ketiak lelaki ternyata dapat juga membuat wanita menjadi kurang tegang.stress. 

Moralnya : Selalulah mencium ketiak suami anda!!!...... hehhehe

Kredit: Sehinggit.blogspot.com

Lagi Info Menarik Mesti Baca!

loading...