Sunday 13 November 2016

Info Menarik Yang Anda Mesti Baca:

loading...
AYER KEROH: Lima lelaki, termasuk seorang pekerja Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen, di sini, hari ini atas dakwaan merogol seorang remaja perempuan berusia 15 tahun di lokasi berasingan, tahun lalu.


Kelima-lima tertuduh berusia 18 tahun hingga 32 tahun membuat pengakuan itu di hadapan Hakim Ahmad Sazali Omar sejurus pertuduhan dibacakan.

Lima tertuduh berkenaan adalah Mohd Salrizal Roslan, 32; Muhamad Faizal Mohd Nawi, 25; Muhammad Azrie Hanafiah Mohd Azman, 23; Marfatis Mohd Fathil, 20 dan Muhammad Syukri Mohd Yunus, 18. 

Mengikut pertuduhan, semua tertuduh didakwa merogol mangsa di lokasi berasingan iaitu bilik hotel Plaza Mahkota dan bilik tidur, dalam kereta serta tandas lelaki sebuah surau di Taman Limbongan Permai, di sini, pada tarikh dan waktu berbeza dalam daerah Melaka Tengah antara Januari hingga Jun tahun lalu.

Bagi pertuduhan itu, mereka didakwa mengikut Seksyen 376(1) Kanun Keseksaan, yang memperuntukkan hukuman penjara 20 tahun dan sebatan jika sabit kesalahan.

Lagi Info Menarik Mesti Baca!

loading...