Sunday 13 November 2016

Info Menarik Yang Anda Mesti Baca:

loading...
SEMALAM kecoh betul kisah ketua Samseng Baju Merah, Datuk Jamal Yunos yang berdarah hidung katanya ditumbuk dalam satu kekecohan di Ampang. Selepas kejadian itu, Jamal mendakwa hidungnya ditumbuk oleh budak YB Zuraida, Ahli Parlimen Ampang yang memakai T Shirt kuning BERSIH 5.


Di sini aku buat sedikit analisa terhadap rakaman kejadian tersebut. Mula-mula sekali anda boleh lihat pada video sekitar durasi 0:35 hingga 0:50. pada waktu ini Jamal belum kena tumbuk, tiada kesan darah di hidungnya. 


Selepas itu Jamal tiba-tiba menjerit dan meracau bagai orang gila kepada pihak Polis yang cuba menenangkannya:

"Kami nak keluar! Kami nak keluar! Kami nak keluar!" Jerit Jamal berulang kali.


Ini adalah permulaan berlakunya pergelutan antara Jamal bersama pengikutnya dan kumpulan anggota Polis yang bertugas. Kalau lihat dari rakaman ini, langsung tak ada sesiapa pakai baju kuning Bersih 5 di lokasi kejadian.

Kemudian berlakulah pergelutan antara Samseng Baju Merah dan pihak Polis. 

Dalam situasi ini pihak Polis yang jaga keselamatan telah mengepung kumpulan Samseng Baju Merah di dalam pasaraya, Polis telah membina satu 'buffer zone' kalau ada sesiapa pakai T Shirt kuning dalam kawasan ni memang lunyai kena belasah dengan Samseng Baju Merah yang sedang meracau.


Boleh juga dilihat gelagat lucu pengikut Baju Merah mengeraskan badan seperti dalam aksi memukul-mukul badan mereka sebelum ini.

Tidak lama selepas itu, Jamal muncul dengan darah merah mengalir keluar dari hidungnya sambil menjerit berulangkali menuduh pihak Polis telah menumbuknya.


"Polis tumbuk saya! Polis tumbuk saya! Polis tumbuk saya!" Jerit jamal berulang kali, sambil jari tunjuk pada hidungnya yang berdarah.

Jadi jelas di sini tidak ada penyokong Bersih 5 pakai baju kuning yang tumbuk Jamal , jika benar ada pun hanya Jamal seorang yang nampak.

Lebih lawak, di hujung video sekitar durasi 4:51 boleh dengar suara dari penyokong Jamal berkata:

"Datuk, kita bukan nak bergaduh dengan Polis datuk...


Sejurus selepas mendengar kata-kata penyokongnya itu, tiba-tiba Jamal bersuara kepada media, menuduh berulang kali budak YB Zuraida kurang ajar tumbuk hidung dia.

Akhirnya entah apa bangang merasuk dia, dia kata YB Zuraidah pula tumbuk hidung dia.


Dari sini anda boleh nampak betapa "bebal"nya Jamal, gelagat lucu dia menjadi bahan lawak seluruh Malaysia.

Berikut video penuh kejadian tersebut sila klik untuk menonton.



"llmu kebal yang dituntut, tapi ilmu bebal yang menjadi"

Kredit: milosuam.net

Lagi Info Menarik Mesti Baca!

loading...